Tanker fra natten

Jeg vågnede ved noget larm fra loftet ved 01-tiden.
Jeg har bygget lidt om deroppe, for bedre at få plads til vores ting, og måske har jeg belastet noget for meget, så det er væltet. Det gav så nye bekymringer, for hvad nu hvis det faldt igennem loftet, og ned i hovedet på mig imens jeg lå i sengen?
Ja, det er et usandsynligt scenarie, men jeg lå længe og spekulerede på det, og om jeg skulle tage tøj på, gå op og undersøge sagen, og dermed også vække resten af min familie.
Jeg besluttede mig til ikke at gøre det, men har været meget urolig siden.

Tankemylderet kommer tilbage hele tiden. Jeg er nervøs for fremtiden. Hvad kommer det til at betyde for mig selv, min familie, og dem jeg holder af. Og faktisk tænker jeg også på alle dem jeg ikke kender - jeg tager deres bekymringer på mine skuldre, selvom jeg med min fornuft godt ved, at jeg ikke kan redde verden.

Vejrtrækningsøvelser. Jeg har kørt dem begge igennem én gang, men er fortsat urolig. Maven larmer og gør oprør. Det er ubehageligt, men ikke så slemt at jeg sveder, som jeg gjorde de sidste nætter.

Jeg har sat flere mennesker ind i min situation - jeg er åben om det, og det hjælper nok også lidt, at der er flere jeg kan snakke med. Jeg har dog enormt svært ved at snakke om det, som det hele handler om - Covid virus. Alene ordet får min mave til at vende sig igen.
Det er det ukendte land vi befinder os i lige nu. Danmark er lukket ned. Hvad får det af betydninger?
Jeg kan mærke at jeg skal forsøge at lægge tankerne lidt væk nu - tilbage til vejrtrækningsøvelser....

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

God dag...

Links jeg benytter

Dagbøger