God dag...

.. ja, det har faktisk været en god dag - næsten normal, hvis man lige ser bort fra let kvalme i eftermiddag, og mine gentagne vejrtrækningsøvelser.

Og hvorfor så det? Jo, jeg har sat flere sejl til i dag, for at komme over denne irriterende angst følelse - jeg kan jo ikke rigtigt bruge det til noget.

I går fik jeg bekræftelse fra min sundhedssikring, at de havde modtaget min anmeldelse om behov for psykolog, men heller ikke mere end det. Det er flere dage siden jeg stoppede mig selv med at se tv, og surfe på det "normale internet" for at undgå at høre mere om Corona, og i dag har jeg så også taget initiativ til at fjerne Facebook appen fra min mobiltelefon. Her kom der nemlig også hele tiden opslag, som triggede min angst.

Sidst men ikke mindst, har jeg i dag også skrevet til min læge, og bedt om hjælp til at dæmpe angsten indtil jeg kan komme til psykolog. Jeg har tidligere fået receptpligtigt medicin til at dæmpe angst, men tog dog aldrig nogle af pillerne. Så jeg aner ikke hvordan de virker.

Og så til dagens helt store success - jeg var sulten til frokost, og stort set uden kvalme, lykkedes det mig at spise 3 små kyllingevinger, lidt agurk og lidt gulerod. Og det blev så toppet med en hjemmelavet isvaffel (som jeg dog endte med at få kvalme af). Men jeg spiste! Jeg blev helt høj af det.

Her til aften har vi været sammen om at lave lasagne. Min kone laver en fantastisk version, helt fra bunden. Jeg håber at jeg kan spise noget af det - alene duften her imens hun lægger det sammen, får tænderne til at løbe i vand.

Vejrtrækningsøvelserne er blevet min ven. På siden jeg har dem fra, skriver de at man skal bruge dem 10-20 minutter om dagen. Jeg er vel på ca. 1 time nu, og mon ikke jeg bruger dem 2-3 gange mere inden sengetid. Og så forventeligt igen i nat.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Links jeg benytter

Dagbøger