Første indlæg

Hej, og velkommen til min blog.

Jeg har oprettet denne blog den 14. marts 2020, for at skrive mig ud af min angst.
Jeg er fortsat lidt uklar over min angst, for det er ikke noget jeg har haft i stort omfang tidligere - eller det tror jeg da ihvertfald ikke. Hvis jeg tænker lidt nærmere over det, så har jeg nogle gange været ramt af panikangst - f.eks i forbindelse med at jeg skulle stå fadder til en barnedåb, da jeg skulle giftes, og da jeg skulle donere sæd i forbindelse med reagensglasbefrugtning af min datter.

Så jo, jeg kender egentlig godt til det. Det har blot ikke været så ofte, så jeg har opfattet det som et stort problem. Det har det været i situationen, men ikke i hverdagen.

Hvorfor laver jeg så denne blog?

Jo, jeg har behov for at jeg kan kommunikere det tankemylder jeg har i hovedet, så jeg kan få det vendt med mig selv. Det er det vigtigste for mig.
Jeg har tidligere haft kræft i 2008, og der benyttet blogs (dengang på tv2.dk) til at skrive om hvordan jeg havde det, og hvilke tanker jeg havde omkring min kræft. Bloggen var offentlig, ligesom denne, og jeg fik faktisk en del følgere på den, som havde glæde af de ting jeg skrev.

Og dermed kommer jeg frem til det sekundært vigtgiste med denne blog - at kunne være med til at give noget til andre, så de måske også kan få hjælp til deres angst, og lære ar leve bedre med den.
Jeg håber at jeg kan få nogle følgere, og de vil kommentere på mine opslag, så vi sammen kan hjælpe hinanden i svære tider.

Det der trigger min angst lige nu, er en virus der flyver henover verden. Jeg kan konstatere at rigtigt mange mennesker får den virus, men også samtidig kommer relativt nemt over den. Men den trigger min angst i meget høj grad, og jeg har svært ved at fungere i min hverdag.
Og det leder mig frem til den sidste årsag til jeg laver denne blog - at jeg kan kommunikere til venner og bekendte om min angst, så de kan følge med i min hverdag, uden at skulle ringe til mig, og derved trigge min angst endnu mere.



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

God dag...

Links jeg benytter

Dagbøger