Dagbog 14. Marts

I dag har jeg oprettet denne blog.

Dagen i dag er gået rimeligt.  Natten forløb ikke særligt godt, og jeg havde lange perioder, hvor jeg ikke kunne sove, og lå og vendte og drejede mig. Svedeture var også en del af pakken, dog mest på panden, hvor dråberne piblede frem. Flere gange på toilettet, med dårlig mave, men dog uden at der skete det store.

Hen på formiddagen, gik min kone tur med ungerne i det fine vejr. Jeg tog mig selv i nakken, og fik støvsuget hele huset. Det var rart at kunne bidrage lidt i husholdningen. Men så var der også totalt udsolgt af kræfter. Jeg nåede at sove 1/2 times tid inden de kom hjem igen.

Senere var vi en tur på stranden alle 4. Det var rart at blive blæst lidt igennem, men det lykkedes mig ikke rigtigt at slippe angsten alligevel. Jeg var hele tiden på vagt.

Jeg skriver ikke om mine tanker - ikke lige nu. Det er for svært. Men jeg har læst lidt om, at jeg skal konfronteres med dem på et tidspunkt. Det ser jeg ikke specielt meget frem til.

Det store problem for tiden, er min kvalme og manglende appetit.
Til morgen da jeg oprettede denne blog, lykkedes det mig at spise 1/2 rundstykke.  Til frokost tvang jeg en skive rugbrød med æg ned. Men det var godtnok svært. Og til aften var jeg ved at kaste op, blot ved at sluge mine vitaminpiller, men ned kom de, og det samme gjorde en bid af en slice pizza.

Jeg irriterer mig ved, at jeg ikke kan spise. Jeg syntes ikke det er noget jeg ellers døjer med, men min mave har det som en vaskemaskine på centrifugering, med deraf følgende kvalme.
Sjovt nok oplever jeg ikke den store sult, men med min fornuft ved jeg jo godt, at det er totalt uholdbart ikke at spise mere end det. Jeg skammer mig faktisk noget over det - jeg er jo verdens dårligste forbillede for mine børn. Jeg ved ikke helt om de har lagt mærke til det, men mon ikke de har.

Til aften har jeg læst om vejrtræknings øvelser. 4-7-8 øvelsen hedder den, hvor man trækker vejret ind imens man tæller til 4, holder vejret imens man tæller til 7, og puster ud imens man tæller til 8.
Efter sigende skulle det hjælpe hvis man gør det 10 minutter dagligt over en længere periode, så det vil jeg prøve. Du kan læse om dem her https://mindhelper.dk/angst-og-stress/pust-uro-ud/
 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

God dag...

Links jeg benytter

Dagbøger